Dlaczego Liceum LifeSkills?

Co nas wyróżnia? Co jest dla nas ważne?

Wyróżniki Liceum LifeSkills 

Decyzje nie czekają na maturę – podejmujemy je tu i teraz. Chcemy towarzyszyć naszym uczniom w ich wyborach i pokazywać im, jak dokonywać ich w najlepszy dla nich sposób. Dlatego w LifeSkills przede wszystkim otwieramy możliwości do podejmowania decyzji. Nasze główne rozszerzenia to język polski, wiedza o społeczeństwie oraz matematyka. Ale w ramach szerokiego pakietu zajęć dodatkowych, możesz rozszerzać fizykę, biologię, filozofię, historię sztuki i inne przedmioty.

Właściwie inspirujemy poprzez dostęp do specjalistów, liczne wyjścia i zajęcia fakultatywne takie jak “Sztuczna inteligencja” czy “Koło debatanckie”.  

Zapraszamy ekspertów w różnych dziedzinach, którzy prowadzą zajęcia dla naszych uczniów. Często są to rodzice, którzy pracują w bardzo różnorodnych i ciekawych branżach. 

Indywidualizujemy proces edukacyjny nie tylko w zakresie dobieranych przedmiotów, lecz także poprzez dostęp do mądrych dorosłych w postaci wychowawców, psycholożek, mentorów – Jarosława Sikory i Roberta Kroola. 

Wszystko leży w rękach naszych uczniów. Wystarczy, że sami podejmą decyzje. W LifeSkills nigdy jednak nie pozostaną z nimi samotni. 

Poprzez unikalną metodologię Kursu Sikory uczniowie zyskują pewność dobrego przygotowania do egzaminu dojrzałości. Od początku liceum uczestniczą w maturach próbnych celem precyzyjnego ustalenia prognozowanego wyniku maturalnego. Przygotowanie do zróżnicowanych rozszerzeń w małych grupach to gwarancja indywidualizacji pracy. Wraz z dostępem do materiałów i doświadczenia troskliwych pedagogów tworzących Kurs Sikory przez ostatnie 30 lat przygotowanie maturalne w Liceum LifeSkills to przygotowanie do najlepszych życiowych decyzji.

Zależy nam na kształtowaniu wrażliwej siły i inteligentnej pewności siebie u młodego człowieka, by samodzielnie osiągnął powodzenie w życiu. Tym dla nas jest sprawczość, którą budujemy poprzez nasze innowacje.

  • Indywidualna Strategia Edukacyjna tworzona w połowie procesu edukacyjnego według autorskiego programu z mentorskim wsparciem. 
  • Wspólnota Dociekająca tworzona przez uczniów w celu nieskrępowanej dyskusji kształtującej kompetencje przyszłości: krytyczne myślenie, współpracę, kreatywność i komunikację. 
  • Gala Projektów wieńcząca całoroczne zmagania nad tworzeniem i realizacją przez uczniów własnych projektów skierowanych do społeczności szkolnej lub lokalnej.

Nauka w Liceum LifeSkills to także budowanie pewności podczas 5-minutowych indywidualnych wystąpień publicznych na scenie teatralnej – w języku polskim i angielskim, czyli Mów Użytecznych. Celem Mów Użytecznych jest wzmocnienie odporności w sercu i nauka radzenia sobie z pomyłkami, które zaciskają i napinają ciało człowieka przed podjęciem kroku naprzód. Pod okiem specjalistów uczniowie przechodzą trening wypowiadania się, zbierania myśli, układania słów w zdania, a w końcu skutecznej prezentacji siebie. 

Osoby szczególnie zainteresowane sztuką argumentowania znajdą swoje miejsce w drużynie Debat Oksfordzkich. Podczas regularnych treningów uczniowie uczą się zasad debatowania, współpracy, a także rywalizacji podczas wewnętrznych i zewnętrznych turniejów debat. 

Tematy prezentowane podczas Mów Użytecznych i Debat Oksfordzkich nie należą do łatwych. Zmierzenie się z nimi to pierwszy krok do budowania umiejętności radzenia sobie z życiowymi wyzwaniami. Sztuka argumentowania służy bowiem jako wsparcie tworzenia własnej życiowej opowieści. 

Misję edukacji przyszłości spod znaku LifeSkills zawieramy w jednym zdaniu: cokolwiek się wydarzy – poradzę sobie!

Dobrostan tworzą ludzie, miejsce i właściwe założenia. Liceum LifeSkills to kameralna społeczność, tworzona przez maksymalnie 100 uczniów. Dzięki temu każdy ma szansę się poznać i nie ma znaczenia, czy ktoś jest uczniem klasy 1 czy klasy 4 – wszyscy każdego dnia budujemy atmosferę wspólnoty. 

Wiemy jednak, że konflikty zdarzają się wszędzie. Naszą metodą rozwiązywania sporów jest szczera rozmowa i wspólne działanie na rzecz dobrostanu każdego ucznia. Rozmawiamy także w sytuacji, gdy konflikt dotyczy naszych kluczowych zasad, czyli zakazu używania telefonów w czasie szkolnym, samowolnego opuszczania terenu szkoły, palenia papierosów (także elektronicznych) i innych używek na terenie szkoły. Czysty umysł to fundament wszystkiego. Posiadającym inne zdanie nie zaproponujemy u nas miejsca.

Nie liczy się dla nas miejsce w rankingu. Liczy się redukcja presji szkolnej i wsparcie w przełamywaniu swoich trudności, również tych diagnozowanych w poradniach pedagogiczno-psychologicznych. Skupiamy się na potrzebach, dialogu i budowaniu pewności siebie.