Fundacja LifeSkills
Fundacja pełni na co dzień następujące role:
- powiernik biznesów rodzinnych,
- doradca edukacyjny,
- mentor sukcesji.
Realizuje projekty w myśl dewizy: Właściwe Projekty z Wrażliwymi Ludźmi.
Nasze projekty pro społeczne, edukacyjne, wynikają z tego, że: skoro edukacja nie interesowała się biznesem, to biznes, zainteresował się edukacją. A konkretnie: edukacją przyszłości.
Liceum Ogólnokształcące LIFESKILLS Nr 1 w Warszawie (od 2016 roku)
Think Tank 2033 – Rada Futurologiczna & Akademia Inspiracji dla Edukacji Przyszłości – w tym „Raport Wyzwania/Trendy 2033” (w przygotowaniu od roku 2023)
Wrażliwi na niejednoznaczne zjawiska, jakimi są: nadmiar dobrobytu, nieobecność w codzienności, wewnętrzna pustka, romantyczna powierzchowność w decyzjach i jednoczesna presja na wynik, a do tego, wysoka nadwrażliwość młodego pokolenia, zdecydowaliśmy stworzyć niepubliczne, prywatne Liceum Ogólnokształcące LifeSkills Nr 1. Szkołę z założenia – antyrankingową…
Program Liceum i forma jego funkcjonowania, wychodzi na przeciw „wrażliwości” młodego pokolenia oraz swym charakterem, zapewnia potrzebne obecnie, zasady oraz wartości, zaszyte m.in. w takich elementach programowych jak: aktywizm i projekty społeczne; uważność na emocje w swoich wyborach; edukację projektową; właścicielstwo w projektowaniu produktów, usług, reguł, społeczności i rynków, które jeszcze nie istnieją. Chodzi nam o wsparcie kluczowego projektu, jakim jest „Moje Życie” każdego młodego człowieka i zaszczepienie u niego zalążków umiejętności użytecznych życiowo dla rozwoju kompetencji XXI-go wieku.
Fundacja i Liceum LifeSkills, zapewniają profesjonalną i twórczą przestrzeń dla pedagogów oraz inspiratorów, którzy wdrażają „inspirujący” model edukacji projektowej, w jakim kompetencje użyteczne życiowo – LifeSkills – odgrywają wespół z użytecznością społeczną, kluczową rolę. Stawiamy na edukację projektową, za którą odpowiadają uczniowie i rodzice, zaś zespół pedagogiczny, doświetla indywidualny proces dojrzewania: przez samodzielność w nauce, pracy, rozwoju do bycia szczęśliwym w życiu na własny rachunek.
Fundacja LifeSkills, to nie tylko Organ Prowadzący niepubliczne Liceum Ogólnokształcące z uprawnieniami szkoły publicznej, ale również funkcjonujące od dekady, międzynarodowe, butikowe centrum obsługi powierniczej dla właścicieli biznesów rodzinnych. Na co dzień zajmujemy się realizacją wieloletnich kontraktów powierniczych na wyłączność, czyli:
- audytem możliwości i uwarunkowań rodziny dla celów przetrwania majątku/biznesu;
- tworzeniem strategii oraz formalnym zabezpieczeniem powiązanych interesów rodzinnych;
- edukacją i diagnostyką rozwojową dla dzieci, młodzieży i dorosłych beneficjentów, a w tym doradztwem zdrowotnym, edukacyjnym oraz strategicznym dla celów międzypokoleniowych,
- eksperymentami społecznymi, biznesowymi i edukacyjnymi start-upami dla przyszłych beneficjentów majątku rodzinnego,
- formułowaniem kontraktów społecznych, narracji medialnej, a w tym metodyką realizacji celów społecznych ważnych dla interesów rodzinnych;
- konstytuowaniem strategii i moderacją Zespołów Sukcesyjnych.
Projekty pro biznesowe:
Centrum Biznesu Rodzinnego LifeSkills – Rada Powierników i Właścicieli (od 2013 roku)
Centrum Mentoratu i Sukcesji LifeSkills – Rada Mentorów (od 2013 roku)
Scena Wsparcia LifeSkills – Rada Pedagogów Scenicznych (od 2015 roku) w tym projekt Mentoring Theater.
Przestrzeń naszych działań mieści się pomiędzy marżami emocjonalnymi, a biznesowymi, liczbowymi – jest zatem miejscem, gdzie krzyżują się pieniądze i emocje rodzinnego biznesu. Specjalizacją Fundacji LifeSkills jest powiernictwo długoterminowe, moderacja strategii właścicielskich, decyzji i kontraktów międzypokoleniowych, które łączą projekty biznesowe z użytecznymi społecznie.
Istotne cele statutowe Fundacji LifeSkills:
- wdrażanie programów poszerzających podstawy programowe w edukacji publicznej i niepublicznej o kompetencje, umiejętności praktyczne, niezbędne w życiu codziennym i karierze zawodowej,
- wdrażanie nowoczesnych, krajowych i światowych form edukacji – w tym diagnostyki potrzeb edukacyjnych – oraz pozyskiwanie środków, zasobów i licencji krajowych i zagranicznych,
- integrowanie formalnej ścieżki kształcenia z aktualnymi wymogami rynku pracy i doradztwa w tym zakresie,
- podnoszenie umiejętności: wykorzystania aparatu matematycznego; współdziałania zespołowego i komunikacji międzyludzkiej; przenikliwego myślenia oraz przywództwa,
- rozwijanie kapitału intelektualnego rodziny,
- rozwijanie kapitału relacyjnego i tworzenie środowiska dla projektów zawodowych,
- wspieranie i promowanie samodoskonalenia, podnoszenie wiedzy i rozwijanie kwalifikacji w ochronie zdrowia oraz innych zawodach wymagających kształcenia ustawicznego,
- opracowywanie, budowanie oraz wspieranie projektów sidowych, start-upowych i badawczych,
- kreowanie atmosfery do rozwoju intelektualnego oraz popularyzowanie idei udziału w stażach, praktykach i wolontariatach